Ha szívesen időzöl Jane Austen korában, sétálnál a hajdani Cranford utcáján vagy Downton Abbey falai között, netalán vásárolnál a 'The Paradise' áruházban, jó helyen jársz. Kizárólag romantikus HÖLGYEKNEK!

2011. február 25., péntek

Heléna, a legújabb

Haapsalu sall, az észt stóla. Mint már említettem a nagy kedvenc. Mert olyan csipkés, mert olyan nagy, mert olyan "keretezett". Szeretem a körbefutó szegélyét, pedig hajaj!
A legújabb darab kissé eltér az észt hagyománytól mivel nem fehér, és nem gyapjú. Lassan készült, több mint egy hónap alatt, pedig én mindig egyszerre csak egy darabon dolgozom. (Na jó egy picit fonogattam is közben.)
3-as tűvel lazán kötöttem, 182 cm hosszú, 74 cm széles lett, 63 g. A mintája a Haapsalu sall c. könyvből a 'Kapakiri 1' motívum. A szegély külön készült, körben utólag rávarrva (ahogy illik egy valódi 'haapsalu' esetében).





Következzen a könyv, ami nélkül mindez nem jöhetett volna létre:


 Igaz hogy észt nyelven íródott, de a képek és illusztrációk nagyon világosak. Sok variálható kötésminta található benne, és persze a stólák elkészítésének részletei.


32 megjegyzés:

  1. Erzsike, ez álomszép, pille puhaság!!!!
    A jegyzetedet elolvasva lassan nekem is megjön a kedvem az efféle csipkekötéshez. Nekem alapvetően nem jön be, nem is annyira a kötése, hanem inkább a viselése, valahogy úgy érzem, nem illik hozzám. Mert azt bizony megállapítottam, hogy ezeket a csipkecsodákat tudni kell viselni. Fonalam rengeteg, a könyvem is megvan, már csak sok-sok türelem szükségeltetik hozzá a sok pulcsi és kardigán után:o)
    Nagyon ügyes vagy, még sok ilyennel gyönyörködtess minket!

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom nönéhez a csipke dícséretében!!!
    Nekem megvan a könyv, ezért már nem aktuális a rendelés, de mostanában nincs se türelmem, se energiám csipkéhez :(

    VálaszTörlés
  3. álomszép és nagyon illik ehhez a fehér ruhához...

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörű! És a színe is álomszép. Köszönet a jegyzetedért, nagyon hasznos. Én eddig a szegély miatt nem mertem belevágni, mivel anélkül olyan befejezetlennek tűnt volna. Így már egészen más, a következő nagyobb darab lehetséges, hogy egy ilyen álomcsipkecsoda lesz :) (aztán majd gondolkodhatok én is, hogy mihez vegyem fel) :D

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörű!!!!!
    Jó nagy munka lehetett,de biztos hogy megérte,olyan hercegnős :-)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm, nagyon kedvesek vagytok!
    Szerintem bárkihez illik, inkább tényleg az alatta viselt ruhát nehéz néha kiválasztani. Amúgy színházba, esküvőre, rendezvényekre... Az utóbbi időkben direkt figyeltem mennyien hordanak ilyen helyeken műszálas, vagy muszlim stólákat!
    A türelem, az kell, no de nekem meg pl. egy kardigán elkészítése jelent nagyobb problémát sajnos. :(

    VálaszTörlés
  7. Fantasztikusan szép , romantikus , nőies darab !Nagy öröm lehetett , amikor elkészült .

    VálaszTörlés
  8. Gyönyörű szép! Nagyon tetszik a színe is. A jegyzetet köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  9. Csodálatos a stólád! A leírást külön köszönöm, egy ideje vágyakozva bámulom ezeket a csodákat, de túlságosan bonyolultnak tűntek eddig, pontosabban még most is annak tűnik, de a mankóddal talán neki merek vágni egy ilyen gyönyörűségnek!

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm szépen! Bátran állj neki, és írj nyugodtan e-mailt ha valami nem érthető. Hidd el nem olyan bonyolult ám! :)

    VálaszTörlés
  11. Gyönyörű ez a stóla is, ennek hol lehet leírását találni, és ez milyen fonalból készült, hányas tűvel?

    VálaszTörlés
  12. Minden adatot leírtam a bejegyzésben, :) a fonal pedig nagyon vékony (kb. 1300m/10dkg) akriltartalmú fonal.

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szép munka. Szeretném kérdezni, hogy hol rendelted a könyvet?
    Üdv
    Ili

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen!
      Itt: http://www.bookdepository.co.uk/Haapsalu-Shawl-Siiri-Reimann/9789985992593 még lehetett kapni korábban, most nem...
      de az ebay-en most van: http://www.ebay.com/itm/The-Haapsalu-Shawl-A-Knitted-Lace-Tradition-from-Estonia-/181327062212?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2a37ef64c4

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...