Ha szívesen időzöl Jane Austen korában, sétálnál a hajdani Cranford utcáján vagy Downton Abbey falai között, netalán vásárolnál a 'The Paradise' áruházban, jó helyen jársz. Kizárólag romantikus HÖLGYEKNEK!

2012. február 8., szerda

'Pörgős'

   No én az nem vagyok... bezzeg a rokkám orsója mostanában...!
A fényképező masinát is sikerült életre keltenem, így megmutatom milyen fonalaim készültek az utóbbi időkben. 
   Az eddigi fonásaim alkalmával mindig kétágú fonalakat sodortam. Mivel két orsóra készítettem, az egyik hossza természetesen mindig rövidebb lett egy kicsit a másiknál, így a maradékon gyakoroltam a háromágú fonal készítését navajo technikával. Elérkezettnek láttam az időt hogy egy teljes adagot (nálam ez tíz dekát jelent) ilyen módon készítsek el. Magam festette lilás színárnyalatú Rikkeréktől származó finom merino volt az alapanyag, amit nagyon vékonyra és egyenletesre igyekeztem fonni. Ezután következett a hurkolásszerű sodrás. Íme a végeredmény: 

a megfestett gyapjúszalag
5 dkg szobai fényviszok között, az arányok kedvéért

   Kicsit vastagabbra fontam a következő 20 dekányi 'puhaságot', és tovább gyakoroltam a frissen elsajátított technikát. Ezúttal egy nagyon színes, de meglehetősen pasztell árnyalatú fonal került le az orsómról.


    Ezek után úgy döntöttem tovább gyarapítom kétágú fonalaim sorát. Egy számomra új típusú, erősebb szálú 'bundagyapjúval' ismerkedtem meg, 'Ariadne' jóvoltából. Amennyire tartottam tőle, annyira élveztem a fonását. Nem lehetett ugyan annyira egyenletesen simára készíteni, de nem bántam, sőt hagytam hogy kicsit egyenetlen legyen. Gyorsan haladtam vele annak ellenére, hogy közben itt-ott apró kis növényi maradványokat kellett kiszedegetni. Ráadásul olyan barnával tarkított élénk zöldre sikerült festenem ezt a tíz dekát, ami igazán üdítőleg hatott a kedvemre (a kedvencem azért nem lett).


   Van még készen fonal, meg kötés is, de majd a következő alkalommal folytatom megmutatásukat. Inkább azt a videót teszem még ide ami nekem a legjobban tetszett a navajó technikájú cérnázásról.

12 megjegyzés:

  1. Hűűha Erzsike !Nagyon szép a fonásod !!!Szép egyenletes és a színek is gyönyörűek .Főleg a pasztell tetszik .Mindig rácsodálkozom mennyire más lesz a fonal , mint a festett gyapjú .:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Nálam ez a rácsodálkozás már akkor elkezdődik mikor veszem ki a festőléből :D. Az egész átalakulás számomra még mindig egy nagy meglepetés, és ez olyan jó! :)

      Törlés
  2. Jaaaj, de szépek!!! Sokkal szebb így a sodrat, mint 2 ágúként összecérnázva. Csak meg kéne tanulnom... :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban szebb, csak több munka van vele mivel vékonykára kell fonni, és harmadára csökken az egyágú fonal hossza. Nem nehéz...szerintem.

      Törlés
  3. De szépek! A Tőled megszokott finomság és profizmus.
    Én most tanítom a lányaimnak a navahó cérnázást. Jé, anya, hát közben "csak" horgolni kell a fonalat? Hát igen, "csak".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Ja hát akinek a lányai felismerik hogy ez a 'horgolás láncszemsora' ... Az enyémek sajnos nem...

      Törlés
  4. Jaj, de irígy vagyok! ...Na meg reményteli is, hogy majd egyszer én is fogok ilyen csodákat készíteni. :)
    Szívből gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még szebbeket is fogsz!
      Köszönöm szépen!

      Törlés
  5. de gyönyörűek! a kedvencem a középső!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...