Ha szívesen időzöl Jane Austen korában, sétálnál a hajdani Cranford utcáján vagy Downton Abbey falai között, netalán vásárolnál a 'The Paradise' áruházban, jó helyen jársz. Kizárólag romantikus HÖLGYEKNEK!

2013. július 12., péntek

A hűvös napokra emlékezem...

   Itt volt már az ideje, hogy kipróbáljam sok-sok kötős kedvenc kendőmintáját a Gail-t.
Ajándékba készítettem még június elején.
    Az olasz Kid Mohair fonal simogatóan puha, púderes rózsaszín árnyalatú. Bőven maradt belőle, neki is álltam az eredeti tervem szerinti stólának, csak az már nem halad ennyire gyorsan.
    Aprócska: kereken 5 dkg, 130 cm széles, 68 cm magas. 4-es tűvel készült.



 
  Folytattam kalandozásomat a fentről kezdett kötésű kardigánok világába is. Egyszerű darabot néztem ki magamnak, ami csak azért volt kockázatos, mert nagyon más típusú fonalat használtam. Ajándékba kaptam egy nagyon kedves ismerősömtől. Bontott fonal, amit biztosra veszek, hogy gyapjú-akril keverék.
   Ezt az alapmintát (én csak így hívom: a 'Kis francia') az eredetihez hasonlóan, szeretném jóval vékonyabb tiszta gyapjúból is kipróbálni, talán saját fonásúból.  MINTA ITT
   Amit még másképp csinálnék, az a passzéja, ami egy kicsit 'fodrozódott'. Persze sejtettem kötés közben, de hagytam magam. Végül teljesen jó lett, miután blokkolás után fűztem - varrtam az aljába és az ujjaiba gumis cérnát. Ajánlom mindenkinek ezt a módszert, érdemes ha nyúlásra hajlamos a passzé rész.
   Ebből a fonalból is csak 27 dkg kellett hozzá, bár muszáj volt háromnegyedes ujjúra hagynom. (A fentről kezdett darabok áldása hogy bármilyen hossznál abbahagyható.)



Végül figyelmetekbe ajánlom új facebook-os oldalamat: made by FEr

5 megjegyzés:

  1. A kendő a szokásos meseszép légiesség, a kardigán meg nagyon jó lett, finomak ezek a színek. :-)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű szép mind a két munkád!

    VálaszTörlés
  3. Erzsike, csodás lett mindkettő! a gailt már régen kinéztem én is, de előtte biztosan lesz egy hasonló kardigánom! nagyon tetszik a formája!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...